Theodore Gericault
French Romantic Painter, 1791-1824
Born in Rouen, France, Gericault was educated in the tradition of English sporting art by Carle Vernet and classical figure composition by Pierre-Narcisse Gu??rin, a rigorous classicist who disapproved of his student impulsive temperament, but recognized his talent.
The Charging Chasseur, 1812.Gericault soon left the classroom, choosing to study at the Louvre instead, where he copied from paintings by Peter Paul Rubens, Titian, Diego Vel??zquez, and Rembrandt for about six years, from 1810 to 1815. There he found a vitality which he preferred to the prevailing school of Neoclassicism. Related Paintings of Theodore Gericault :. | nymphe et satyre | The Raft of the Medusa | de avhuggna huvudena | academie d'homme | Chargingchasseur | Related Artists: david von krafftDavid von Krafft, konstnär, målare, född 1655 i Hamburg, död 1724 i Stockholm.
David von Krafft blev kallad till Sverige 1675 av hofkonterfejaren (hovmålaren) David Klöcker Ehrenstrahl, som dessutom var hans morbror och nu även blev hans lärare i den ädla konsten att måla. Senare studerade von Krafft vidare ett tiotal år i utlandet, särskilt i Italien, slutligen blev han Ehrenstrahls ersättare som hovmålare.
Nu fick han en massa beställningar och uppdrag och han målade sakliga och säkert tecknade porträtt, som tyvärr dock är ganska entoniga och kalla i koloriten. Bland hans bästa arbeten är porträttet av Karl XII (finns i Lund) samt av Carl Gustaf Armfeldt d.ä. (Drottningholms slott). I Kalmar domkyrka har han målat altartavlan (dock efter en komposition av en italiensk konstnär).
David von Krafft finns representerad vid Nationalmuseum, Malmö Museum, Göteborgs konstmuseum och på Gripsholm. Krafft hade ett stort antal lärjungar och bland dem Gustaf Lundberg och Olof Arenius. Lambertini, Michele di MatteoItalian Painter, active 1416-1469 Mura, Francesco deItalian, 1696-1782
Italian painter. He was educated initially in the workshop of Domenico Viola at Naples, but in 1708 he entered the school of Francesco Solimena, whose favourite pupil and most trusted collaborator he became. At first he followed closely Solimena's monumental Baroque manner, as in the frescoes (1715) in S Nicola alla Carit? in Naples, but later developed a more controlled and refined style of rhythmical lines, light and airy colours and delicate psychological overtones. He employed this new style in his ten canvases of the Virtues and his vast Adoration of the Magi (all 1728; Naples, S Maria Donnaromita) and, above all, in his frescoes of the Adoration of the Magi in the apsidal dome of the church of the Nunziatella, Naples (1732; in situ). De Mura was also active as a portrait painter; his Portrait of the Artist's Wife
|
|
|